Sunday, January 29, 2012

Text 1 蝶々少年 part 2


I finally got around to uploading the next partxD
Can't believe how terrible I am at updating stuff regularly^ ^; 



単語

ある日(あるひ)- one day (not for counting days)
十歳(じゅうさい)- ten year old
家(いえ)- house
移動しました(いどうしました)polite past form of 移動する to move, to migrate 
引っ越す(ひっこす)- to move (to a different house), (I know it's not in the story but it would've been a bit more natural in this context)
彼 (かれ)- he 
は - topic marker particle, pronounced "wa"
いつも - always
なりたい - want to become "です" added for politeness 
なる - become (u-verb)
と - if, when, and, with or a particle used to quote something
言っていました (いっていました)polite past form of 言っている is saying
言う - to say
から - because, from, (after, since when following the te-form of a verb) 
村人 (むらびと)- villagers
呼ばれていました (よばれていました)polite past form of 呼ばれているbeing called
呼ばれる - to be called (a name), to be referred to (as)
一人で (ひとりで)- alone
住んでいました (すんでいました)- polite past form of 住んでいる is living
住む - to live (at place/location)
最初 (さいしょ)- first, beginning 
心配しました (しんぱいしました)polite past form of 心配する to worry
心配 - worry (noun)
でも - but
危険な(きけんな)- dangerous 
危険 - danger, hazard 
動物 (どうぶつ)- animal
も - here a particle meaning "also, too"
ぜんぜん - not at all, never (with negative verb) or entirely, completely
近く (ちかく)- near, close to
来ませんでした(きませんでした)- polite, past, negative form of 来る(くる)to come, to arrive (irregular ru-verb)
そして - and, and then (used in the beginning of sentences) 
毎朝 (まいあさ)- every morning 
誰か (だれか)- someone
前 (まえ)- before
で - here a particle indicating location of action
食べ物 (たべもの)- food
を - here a particle indicating a direct object
残した (のこした)- plain, past form of 残す to leave (transitive verb)
時々 (ときどき)- sometimes
衣服 (いふく)- clothes
お金 (おかね)-money
だからこそ - for this reason 
なくなりました - past polite form of なくなる - to disappear 

次回まで頑張ってください!.....φ(・∀・*)


No comments:

Post a Comment